Hösten 2017

Medlemsinformation Hösten 2017

Styrelsen för Oskarshamns Sjöfartsförening önskar alla medlemmar en trevlig höst och inbjuder till nya aktiviteter och träffar i vår klubblokal.Informationen är även kallelse till extra årsmöte den 28 september kl 18.00.

Höstens träffar

Fredag 25 augustikl. 19.00
Kräftskiva i båthallen eller föreningslokalen till självkostnadspris. Först äter vi lite småvarmt som pajer, grillat, omelett och därefter svenska kräftor. För er som inte äter kräftor serveras det räkor. Givetvis är baren öppen hela kvällen. Anmälan senast söndag 20/8.

Torsdagen 28 september kl. 18.00 (OBS Tiden)
Information om hamnsaneringen – hur har arbetet med hamnsanering gått och vad är på gång. Vid bra väder så besöker vi anläggningen vid oceankajen och då behöver vi registrera oss med personnummer och namn senast tisdagen den 26 sep. Samling vid klubblokalen. Efter informationen är det ett extra årsmöte med en fråga att ta beslut om kapitalplacering av föreningens medel.

Torsdagen 26 oktober kl. 19.00
Ölandskutor, Över Sund Över Hav heter dokumentären om öländsk sjöfart. Filmen är full av berättelser från ölänningar som har jobbat ute på sjön. Här behöver vi ta ut en avgift på 50 kr per person.

Fredag 01 december kl. 19.00
Julbord, medlemmar med respektive inbjuds att äta traditionellt julbord till självkostnadspris. Ta med en julklapp per person värde ca 75 kr, vilka sedan lottas ut under kvällen.

Torsdagen 25 januari kl.19.00
Vinterskepp – en dokumentär, filmad av Rolf Bjelke och Deborah Shapiro från Mönsterås under sin andra segling till Antarktis med ”Northern Light”. Totalt omfattar seglingen 28 000 sjömil. Höjdpunkterna i filmen är möten med valar, pingviner och sälar. Här behöver vi ta ut en avgift på 50 kr per person.

SKEPPSORDER:OBS!
Anmälan till träffarna måste ske minst tre dagar i förväg till info@sjofartsforeningen.se eller ringa 073-376 40 43
Meddela vid anmälan om du inte vill ha mat.

VÄLKOMNA